wtorek, 13 sierpnia 2013


Pokażę dziś wam co dobrego zrobiłam dziś na obiad :) Jest to przepis na bardzo smaczną i prostą w przygotowaniu zupę:)

Składniki:
mięso mielone
3 ogórki kiszone
jajko
duży topiony serek śmietankowy
3 cebule
3łyżki masła
pęczek koperku( ja dodałam drobno posiekaną pietruszkę i bazylię)
sól, pieprz (ewentualnie kostka rosołowa- co kto lubi)

Przygotowanie:
1. Mięso mielone wkładamy do miski, wbijamy jajko, doprawiamy przyprawami, dodajemy startą cebulę. Mieszamy. Formujemy niewielkie kulki. By lepiej się formowało dodaję trochę bułki tartej. (dziś nie miałam ale dodaję też namoczoną w mleku bułkę). Uformowane kulki gotujemy około 30 minut we wrzątku.
2. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Ogórki ścieramy na tarce o dużych oczkach.
3. Na patelni rozgrzewamy masło. Szklimy cebulę z ogórkami. Dodajemy do zupy z pokrojonym w paski serkiem. Doprawiamy wedle uznania. Posypujemy zupę koperkiem tuż przed podaniem.
GOTOWE
W przepisie nie ma, ale dodałam też 2 ziemniaki pokrojone w kostkę. Wyszło mi tych kulek naprawdę sporo, więc trochę mięsa oddzieliłam i zrobiłam 2 kotlety mielone. Ugotowałam ryż i miałam gotowe drugie danie.
Macie problem przy krojeniu cebuli. Mam sposób, który naprawdę działa, przynajmniej na mnie. Wkładam do buzi, pod górną wargę skórkę z chleba. Brzmi zabawnie ale naprawde działa. Odtąd niestraszne mi krojenie cebuli:)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny.
Zapraszam ponownie:)